9 December 2010

(K)att-ack

Hej Bullen! Min katt har världens sämsta andedräkt. Helt hemsk. Jag skäms alltid lite över det och känner att jag måste tala om det så fort någon kommer hem till mig, så att det inte ska bli något slags överraskning som jag måste förklara plötsligt. Är jag normal? Hälsningar Miss Kitty

Imorse tog jag äntligen Stinky till veterinären, med förhoppningen om att kunna döpa om henne till Luktagotty från och med i eftermiddag. Eller kanske bara kalla henne Calvinberry igen, som hon hette tills Snäckan döpte om henne till Stinky. Även om det blir lite ovant att inte tala om Stinkelstein eller lilla Stinkystonken och alla andra fina varianter som kommits på.

Exempelvis så har jag och Snäckan gemensamt kommit fram till vad Stinky skulle heta om hon kom från lite olika länder och platser:

Sverige: Stinky Stinkysson
Finland: Stinkka Stinkalainen
Norge: Stinken Stinkelsen
Frankrike: Stinkoise Stinkeau
Tyskland: Fraulein Schtinker Schtinkz
Grekland: Stinkos Stinkyloteles
Kina: Stink Stonk
Korea: Stink Chi Stank
Rumänien: Stinkan Stinkciu
Sydamerika: Stinky Gonzales
Island: Stinkir Stinkadottir
Japan: Stinkuki Ztinkayaki
Italien: Stinkio Stincione
Polen: Stinkata Stinkatowski
Indien: Moder Stinky
Turkiet: Stinkgöz Stinktürk
Arabvärlden: Stink el-Stinkybaba/Stinkamhed al Fakir
England: Mrs Stinky
Ryssland: Stinkislav Stinknikova

Sen tänkte vi att vi också skulle rita Stinky i klassiska outfits från alla platserna, men det orkade vi som inte. Men nu har jag i alla fall gjort den japanska geishan Stinkuki Ztinkayaki!


Detta är att ta väl tillvara på sin tid!

No comments:

Post a Comment