10 November 2010

Jag och Mensvärken från Helvetet på IKEA

Om jag har bestämt mig för något så brukar jag vara just sådan, bestämd. Det var jag också en lördag alldeles nyligen, när jag mot allt sunda lördagsförnuft släpade mig ur sängen framåt sena eftermiddagen för att ge mig iväg mot IKEA. Alla vet väl att det är en hemsk plats, särskilt på en lördag hyfsat nära efter löning. Lite lättare att stå ut blir det om man tar med en kamrat som moralisk support. Jag hade tänkt ha Snäckan med, men hon satt fast på annat håll. Istället fick jag med mig en annan gammal god bekant, nämligen Mensvärken från Helvetet. Vi hade det för jävligt och släpade oss runt som i dvala. Jag har ingen aning om vad vi köpte, förutom någon blomkruka eller två. Efter den prövning som det innebar att släpa sig igenom hela varuhuset sjönk vi ihop bredvid varandra i en soffa utanför kassorna och åt varsin pizzaslice.

Sensmoralen i den här historien är alltså att man skall välja sitt sällskap jävligt noga. Kom ihåg det, barn.

No comments:

Post a Comment