13 November 2010

Nattdjur

Varför börjar jag alltid med allting mitt i natten? Varför är det långt efter läggdags som jag absolut måste skriva en text eller måla naglarna eller rita ett självporträtt eller sy en klänning eller stryka gårdagens rena tvätt? Varför är det först efter elva som jag får för mig att det är dags att ta tag i det här med jullåtsskrivandet igen och plockar fram synth och papper och penna och börjar testa och spela in olika snuttar?

När ska min kreativitet lära sig att följa gängse dygnsrytm? Så himla dumt när den håller på så här. Undrar om det finns något piller man kan ta så att kreativiteten kickar in ungefär klockan 18:00 måndag-fredag och 12:00 lördag och söndag? Eventuellt borde jag googla något i stil med "cheap online creativity drugs" och hoppas på lite tur.

Men, i vilket fall som helst... jullåten (som jag passande döpt till just "Jullåten") artar sig. Texten går ut på att julen är en skitstövel som sviker en gång på gång men som man ändå klänger sig fast vid som en dum tillgiven hund. F, G, A och C är ackorden som gäller. Och här är 5-minuters-självporträttet och de rödmålade naglarna:


Godnatt och sov gott, internet!

No comments:

Post a Comment