6 December 2010

Min kille!!!

Idag köpte min kille blommor å choklad till mig!!

Näää, ba skoja. Ja har ingen kille!!!

Men det är nog väldig tur att jag inte har det, för jag har insett att det hade jag aldrig hunnit med som mitt liv ser ut. Åtminstone inte om det skulle vara en sån där krånglig kille som velar hit och dit och inte riktigt klarar av att ta ansvar för sig själv och sitt liv, alltså såna som jag brukar ha. Skulle jag ha en kille fick det allt vara en sån där som man har hemma och äter mat, tittar på TV och rutinligger lite med. En sån som kan sköta markservicen när jag har lite mycket. En sån som inte krånglar och livskrisar, utan en sån som handlar och lagar mat och accepterar att man ibland måste dammsuga fastän det är lördag. En sån som inte blir sur på mig för att jag faktiskt är busybusybusy. En sån som bara finns där när jag kommer hem, en sån som kan tänka sig att umgås med mig när jag är tråkig och ful, när jag liksom inte orkar och bara vill chilla. För det är bara då jag hinner.

Även om jag kan tipsa potentiellt pojkvänsmaterial (PPVM) om att just nu och året ut är en bra tid att vara tillsammans med mig, förhållandevis. Idag har jag skickat in en debattartikel som inom kort kommer i en tidning nära dig, så det hänger inte längre över mig, jag har i stor utsträckning bråkat färdigt med Försäkringskassan (nu släcker jag mest bara bränder och jobbar på att återuppbygga ett privat Dresden), jag har just skrivit ett långt och lite jobbigt mail och skickat till 180 riksdagsledamöter, så inte heller det hänger över mig, jag har inga fler partimöten innan nästa år, jag ska i princip inte musicera mer under december heller, inga jobbiga tentor har jag kvar, och jag har inte tusentals andra projekt heller: ingenting som absolut måste hantverkas; inga klänningar som måste sys, inga slagord som måste broderas, och inte heller några papper som måste sorteras eller struktureras, inte en massa jobb eller möten eller telefonsamtal som måste avklaras. Bara lite lagom mycket skola. Så, rent teoretiskt, skulle jag till och med hinna vara en ganska rolig tjej. Det ni!

Nu ska jag bara förbereda klart inför en presentation jag måste hålla imorgon, sen drar jag hem (men först gör jag förstås en snabb PPVM-genomgång i bibblan). Hoppas du, min fantastiska chillkille, är där då, när jag kommer hem, och har fixat middag till mig, samt pantat burkar och tagit helgens tomma vinflaskor till återvinning. Så kan vi titta på TV tillsammans, och jag kan ha mjukisbyxor och fleecetofflor på. Sen kanske vi kan rutinligga lite, och om jag inte somnar under tiden, så kan jag äta en macka och lösa DN-korsordet efteråt.

Oh, life!

No comments:

Post a Comment