9 December 2010

Mitt förslag: vigseldumstrut (gäller ej på kryssning)

Jag träffade en jättesnygg kille idag. Så där perfekt, ni vet. Snygg frisyr, snygga kläder, snyggt intellekt, snygga skor.

Skorna, de är viktigast av allt! I alla fall är det alltid skorna jag tittar på först. Men hursomhelst.

Efter att jag peppat på denna karlsloks snygghet i kanske en timme så upptäcker jag självfallet att han har en ring på sitt finger. Så himla typiskt, var jag då tvungen att säga tyst för mig själv. Och det är ju knappast första gången det händer, heller. Den här hösten har det inträffat mer och mer frekvent. Fast Snäckan har sagt att en ring inte måste vara något hinder, men jag vet inte. Känns inte helt stabilt alltså.

Men jag märker att jag måtte ha blivit vuxen nu åtminstone. Jodå, man har kommit upp i den mogna ålder då man har för vana att kolla in ringfingret på PPVM* man träffar! Numera vandrar min blick kvickt som attan från skorna till vänsterhanden när jag hamnar i sällskap av stiligt mansfolk.

Jag kan ju tänka att dessa upptagna män egentligen skulle vara tvungna att ha någon speciell sorts hatt, kanske någon form av dumstrut eller något annat som syntes ordentligt, när de rörde sig bland folk (dvs. i närheten av mig), så att man visste läget och inte ödslade någon energi i onödan. Eftersom det inte anses helt bra att beblanda sig med gifta män, menar jag. Då är det ju som onödigt att ens ta sig tid att snacka, om det sen visar sig att de är förbjuden frukt. För övrigt skulle dumstruten kunna få gälla alla upptagna män, gifta eller ej. Skulle vara så praktiskt tycker jag.

Jag kan konstatera att det i mitt liv mer och mer framstår som att det nu är dags att åka på finlandskryssning ändå. Det bara känns så. Det senaste halvåret eller så har det känts som mer eller mindre oundvikligt. Jag var till och med frestad att boka in mig på en julkryssning 24-25 december. På riktigt. På Östersjön gäller ju i alla fall inga vanliga regler om trohet, handling och konsekvens, eller allmänt vuxet och ansvarsfullt beteende. Där behövs inga dumstrutar på gifta män, för där är allt tillåtet, för där är allt möjligt. Där kan jag nöja mig med att kolla skostatus och skita i det där med vigselringar och annats krimskrams.

*PPVM - Potentielt PojkVänsMaterial

No comments:

Post a Comment